1.شهریار ( The Prince ) 

یکی از برترین کتاب های سیاسی

شهریار یا The Prince نام یکی از بهترین کتاب های سیاسی مشهور از نیکولو برناردو ماکیاولی  که فیلسوف شاعر و مسلط به علم سیاست بوده است

می باید روباه بود و تله ها را شناخت می باید شیر بود و گرگها را از ترس رماند شعار اصلی کتاب است که میشود ساعت ها بهش تفکر کرد. در بخشی از کتاب میخوانیم :

داشتن صفات خوب زیاد مهم نیست. نکته مهم این است که پادشاه فن تظاهر به داشتن این صفات را خوب بلد باشد. حتی از این هم بزرگتر می‌روم و می‌گویم که اگر او حقیقتاً دارای صفات نیک باشد و به آنها عمل کند به ضررش تمام خواهد شد در حالی که تظاهر به داشتن این گونه صفات نیک برایش سودآور است.

2.قلعه حیوانات (Animal Farm)

قلعه حیوانات اثری از جورج اورول است که مربوط به انقلاب روسیه و خیانت آن توسط ژورف استالین است. در این کتاب حیوانات بدون اطاعت از انسان ها زندگی خود را دارند و حیوانات باهوش و استعمار گر رهبری این جامعه رو بدست میگیرند،جامعه ای که دیکتاتوری تر از انسان ها است و ظالمانه تر و تنها انسان خوب، یک انسان مرده است یکی از شعارات این جامعه حیوانات است .

3.آچار سیاست

کتاب آچار سیاست اثر جولاین فلاندر در این کتاب 100 راه زیرکانه برای کمک به فهم و به یاد سپردن مهم ترین نظریه ها

یکی از جملات کلیدی این کتاب دیدگاه هلیکوپتری، شامل مقدمه ای درباره ی ایده ی مورد نظر و زمینه های دربرگیرنده ی آن.
بخش میان بر، شامل عناصر اصلی و هسته ای نظریه به همراه بازه ای وسیع از مثال ها و نمونه ها که برای همه ی افراد قابل درک است.
و در نهایت بخش اشاره، که عمدتا به صورت تک خطی و مختصر طراحی شده تا ملکه ی ذهن خواننده شود و دسترسی سریع به مفهوم مد نظر را امکان پذیر کند. این کتاب برای افراد اکادمیک پیشنهاد نمیشود .

4.یقه سفید ها

این کتاب اثری از محمد قوچانی یکی از نویسندگان برتر ایرانی است این کتاب در صدد توضیح این معناست که چرا احزاب موجود ایران،با همه گرایشها سیاسی چپ راست(جمعیت موتلفه)و میانه(حزب کارگران)همه ریشه در طبقه متوسط جدید دارند و یقه سفیدها استعاره ای است ساخته جامعه شناس آمریکایی که ما در اثبات این مدعا از آن استفاده کرده ایم.

5.جنگ رسانه اجتماعی، سلاحی در دست همه

جنگ رسانه اجتماعی، سلاحی در دست همه اثری از مایکل اربسکلو است .در این کتاب با شرایط رسانه اجتماعی در عرصه‌های مختلف آشنا می‌شود و می‌تواند از خطراتی که به طور مستقیم و غیرمستقیم در رسانه اجتماعی او را تهدید می‎کند برحذر بماند.کتاب جنگ رسانه اجتماعی، سلاحی در دست همه حاصل بیش از دو سال تحقیق و بررسی اربسکلو در حوزه‌های مختلف اثر رسانه اجتماعی است. او تلاش کرده است تا جای ممکن با ارائه اعداد و ارقام دقیق، تصویر واضحی از ابعاد مختلف حضور رسانه اجتماعی در ذهن مخاطب ترسیم کند. نگرش جامعه‌شناسانه او در کنار دانشی که در امنیت سایبری دارد، دست ‌به‌ دست هم داده و محتوای هر فصل از کتاب را سرشار از ارجاعات، مصادیق و مثال‌های متعدد و مرتبط با موضوع ساخته است.

6.توماس هابز و سیاست فلسفه طبیعی

این کتاب اثری از توماس هابز است این کتاب برای علاقه‌مندان به مباحث فلسفه سیاسی و آشنایی با نظریات توماس هابز از مطالعه این کتاب بهره فراوان خواهند برد. در این کتاب هابز در رساله شهروند به ما می‌گوید که ناملایمات روزگار او را مجبور کرده تا فلسفه سیاسی خود را پیش از فلسفه طبیعی منتشر کند با وجود اینکه از دید منطقی‌ و سیستماتیک‌ می‌بایست فلسفه طبیعی پیش از فلسفه سیاسی منتشر می‌شد. هرچند رساله جسم پس از نوشتن سه رساله اصلی سیاسی او منتشر شد، با این حال مشخص است که فلسفه سیاسی او متاثر از دیدگاه‌های علمی او درباره فلسفه طبیعی است.

7.مرگ حقیقت 

این کتاب اثر میچیکو کاکوتانی در بخشی از کتاب میخوانیم : این سیستم، یک سیستم کاملاً کارآمد نبود، اما به لطف انعطاف‌پذیری و ظرفیت آن برای سازگاری با تغییرات اساسی، بیش از دو قرن دوام آورده است. رهبرانی مانند آبراهام لینکلن، مارتین لوتر کینگ و باراک اوباما، آمریکا را یک کشور در حال پیشرفت می‌دانستند، کشوری که در حال تکمیل خود است و سعی کردند این کار را تسریع بخشند. به قول دکتر کینگ: «پیشرفت نه خودکار است و نه اجتناب‌ناپذیر بلکه مستلزم فداکاری و مبارزه مستمر است.»

آنچه از زمان جنگ داخلی و جنبش حقوق مدنی به دست آمده بود، یادآور تمام اقداماتی بود که کماکان باید انجام شود، اما همچنین گواهی بود بر ایمان قلبی رئیس‌جمهور اوباما مبنی بر این‌که آمریکایی‌ها می‌توانند ققنوس‌وار دائماً خود را به‌گونه‌ای بهتر بازسازی کنند. البته این امر، همان رؤیای بزرگ ما و دقیقاً همان باور روشنگری بود که جورج واشنگتن آن را تحت عنوان «آزمون بزرگی که به دست مردم آمریکا سپرده شده است» می‌نامید.ابن کتاب برای عموم پیشنهاد میشود .

8.یونگ و سیاست

این کتاب اثر ولودیمیر والتر اوداینیک است .  در این کتاب به 6 شکل عمده به زوایای پنهان سیاست پرداخته است.یکی از نوشته های بسیار جالب کتاب و در واقع شعار کتاب این است که وقتی اهداف بروند، معنا هم میرود. وقتی معنا برود، هدف هم میرود.وقتی هدف از بین میرود، زندگی روی دست های ما می رود. خواندن این کتاب میتواند مارا به بخش های مهم سیاست آگاه کند.

9.توتالیتاریسم (Totalitarianism)

این کتاب اثر هانا آرنت است. این کتاب برای افرادی مناسب است که ابه مطالعه‌ی موضوعاتی مانند توتالیتاریسم علاقه‌مند هستید، این کتاب می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد.در بخشی از کتاب میخوانیم:این ناپایداری، با بی‌ثباتی معروف ، بی‌ارتباط نیست. همین ناپایداری شدید، تصدیق دلخوش‌کننده‌ای است برای این رهبران مرده که چه خوب توانسته‌اند به ویروس خاص توتالیتر آلوده کنند. بنابراین خطاست اگر چنین پنداریم که ناپایداری و فراموش‌کاری توده‌ها، بر این دلالت می‌کنند که آن‌ها از وهم توتالیتر بیرون آمده‌اند. خطای جدی‌تر این خواهد بود که به خاطر این ناپایداری، فراموش کنیم.رژیم‌های توتالیتر، تا زمانی که بر اریکه قدرت‌اند، و رهبران توتالیتر تا هنگامی که زنده‌اند، از پشتیبانی توده‌ای برخوردارند.

10.استداد شایستگی

نویسنده این کتاب مایکل سندل است.شاید بتوان گفت استبداد شایستگیِ مایکل سندل در زمان و موقعیتی درست نوشته شده است. کتابی که نه‌تنها با روزگار فعلی امریکا بلکه با اوضاع  بیشتر کشورهای جهان همخوانی دارد. به نظر می‌رسد کشورهای کل جهان به‌تدریج از آرمان‌های مساوات‌طلبانة خود فاصله می‌گیرند و شایسته‌سالاران با شعار «هرکسی با سعی خود به هر جایی که دوست دارد می‌رسد» نابرابری‌های موجود در جامعه را منطقی جلوه می‌دهند.

 

خرید کتاب یانی

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.